Szeretném bemutatni Nektek egyik 2012-es demo autónkat, amelynél nem a karosszéria teljes átfaragása, nem az utastér különböző "csili-vili" bőrrel történő átkárpitozása, sem a motor feltuningolása a fő szempontunk.
Az eredeti állapot teljes megőrzése a célunk a '89-es évjáratú, a még eredeti és gyári "Tornado rot" fényezésű, 85e km-t futott Rallye-val. Ok, egy minimális RS Tuningos fűszerezés szerintem belefér, elvégre tuning cég vagyunk, nem egy "OT"-s autókra specializálódott brigád... :-)
Az original 15"-os alufelniket 17-es BBS-ekre cseréltük le, a gyári lengéscsillapító helyére pedig rövidített H&R állítható futómű szett került. A jobb úttartás és az első kerekek dőlésének egyszerű variálása miatt állítható toronycsapágyak kerültek a gátlók tetejére.
Egy-két gondolat a Rallye Golf történetéről...
Az 1988-ban bemutatott, 3ajtósként gyártott Rallye Golfot kizárólag 1.8-as 8 szelepes G60-as motorral szerelték, amely a "G" feltöltővel 160 lóerőt és 225 Nm-t teljesít.
Ezekre a paraméterekre akkoriban büszke lehetett a VW, a majdnem 1200kg-os autó 8,5 mp alatt gyorsul százra, a végsebessége valahol 210km/h körül van...Az autó alatt Syncro (összkerékhajtás) dolgozik.
A VW a '80-as évek végén vette fejébe hogy indítani akarja a Golfot a rali mezőnyben, de a homologizációhoz 5000db e-fajta gyári tuning autó megépítése volt szükséges.
Így született meg egy külsős cég által villám gyorsan átalakított, széles sárvédőket és küszöböket kapott 2-es, melynek szintén sajátossága az egyedi téglalap alakú projektoros fényszórós front rész.
Mára sajnos igen kevés példány maradt meg érintetlenül, a 90-es évek közepére jellemző igen szélsőséges tuning hullám ezekre a példányokra sem volt tekintettel, sűrűn találkozhattunk lefalazott csomagtartós, lemorcosított géptetős, Audi kilincses, nagy szárnyas, belül csepplemezzel kibélelt, papagáj színűre átfényezett darabokkal. Hát, kár értük... :-(