Minden 1996-ban kezdődött, mikor egy Budaörsi úti autó kereskedésben rátaláltam erre a gyári állapotú, akkor még fekete metál VR6-os Golfra.
Akkoriban egy turbós Nissan 200sx büszke tulaja voltam abban a tudatban, hogy annál szebb és jobb nem is létezik a földön. Aha...a VR6-ossal történő próbaút kábé 20. másodperce során már biztossá vált a dolog: Bye-bye Nissan, neked sajna itt kell maradni... A Golfból előtörő 6 hengeres hang, az akkoriban brutálisnak számító menetteljesítmények pillanatok alatt levettek a lábamról. Akkor még nem gondoltam volna hogy ez egy "Never Ending Story "lesz a javából!
Ahogy telt-múlt az idő, szép lassan neki kezdtem az autó csinosítgatásához. Szemöldök a fényszórón, szarvacskás hűtőrács, ráragasztós beömlő a géptetőn, Rieger-féle csavart küszöb, jó hangos kipufogó, ..szóval minden sz**t megvettem hozzá amitől azt gondoltam hogy én most akkor nagyon tuningolok. Ja, nagy hifi is volt, mert az is a "szett" része volt.
De Gáz... Bár ezekre az időkre mosolyogva gondolok vissza, egy dolog már akkor biztos volt: a tuning igen csak fontos szerepet tölt be az életemben!
Évek során a VR6-os többé-kevésbé átalakult...úgy 10éve a gyári fekete-gyöngyház fényezést a Porsche palettáról származó Irisblau szín váltotta, aztán rá pár évre jött a "TAXI" projekt. A garázsban, igen mulatságos körülmények között fújt bézs/matt fekete verziója elég sikeres volt a tuning médiában, de hamar unalmassá vált. Ezt követte a TAXI 2, azaz a taxi témára megépített Golf második reinkarnációja, ami már igényesebb felfogásban készült.
Egyedileg kikevert "hús" szín jellemezte kívül-belül, géptetőtől felfelé matt fehér felületekkel + helyenként airbrush motívumokkal. Hát igen, akkoriban a 2 színű fényezésen kívül más szóba sem jöhetett :-)
Aztán két év 2színűség után(haha) lyukadtunk ki az aktuális külső design-jához, ami egy Vento frontosra átalakított, "szimpla" egyszínű fényezésű, minden "frixit", csavart küszöböt, nélkülöző (ok, faltdach-os, TT műszerfalas meg airride-os :-), de mindenképpen az eddigieknél jelentősen visszafogottabbra sikeredett.
Itt tartunk ma, de itt még nincs vége a Golfom pályafutásának! Szeretném nyugdíjaztatása előtt feltenni az "i"-re a pontot, ennek érdekében további módosításokra lesz szükség.
Az újbóli beavatkozás kisebb mértékben az utasteret, nagyobb mértékben a VR6-os technikát illeti majd. A végleges verzió előreláthatóan májusra készül el, de az épülésről folyamatosan beszámolunk Nektek!